Jumaat, 23 April 2010

CERAMAH PMR DI MAKTAB MAHMUD PENDANG

1. Hari ini aku diundang oleh Us Shauki untuk menyampaikan ceramah tentang teknik menjawab soalan PMR kepada pelajar2nya. Sebenarnya aku tak ada pengalaman dalam hal ini. Tapi oleh kerana aku dipaksa oleh Shauki dan dia pula adalah kenalanku di Ma;had dulu maka aku terpaksa terima. Inilah yang dikatakan kawan, susah nak tolak. Lagipun dia pernah pi bagi ceramah SPM dulu di SBPIKP. Ustaz Lutfi dan Kak Su pula ada di situ.

2. Apapun terima kasih yang tak terhingga kepada Razak yang sudi bagi powerpointnya kepada ku melalui email. Tahun lepas aku langsung tak fotostat apa2 bahan untuk ceramah tahun ni. Maklumlah semangat dengan format baru tahun ni. Tut2 tak jadi. Razak memang boleh buat kawan sebab tak kedekut macam juga Azrulsham yang pemurah. Tapi ada juga yang agak kedekut nak bagi bahan yang depa buat tapi bahan orang depa mau. Inilah hakikat yang terpaksa kita terima dalam bersahabat. Tak semua orang akan fikir dan bertindak macam kita. Syukran sekali lagi Razak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan